قالب نال وردپرس

استفاده قالب نال وردپرس یک ایده بد است و از نظر اخلاقی نیز مشکل دارد .

قالب نال شده وردپرس
قالب های نال شده ، علاوه بر مشکلات قانونی و اخلاقی که دارد . برای وب سایت شما می تواند مشکلات امنیتی ایجاد کند

متاسفانه دیده می شود قالب های غیر رایگان و پریموم نال( قالب نال وردپرس ) شده و توسط وب سایت های ایرانی به فروش می رسند . قالب های نال شده قالب های زیبا و با امکانات خوبی هستند به همین خاطر طراحان سایت وسوس می شوند و از آنها برای طراحی سایت مشتریان خود استفاده می کنند .

قالب نال وردپرس چیست ؟

قالب نال شده قالب هایی هستند که تغییراتی در کد نویسی آن ایجاد شده و آنرا به صورت رایگان یا با قیمت کمتر استفاده می شود . این قالب ها معمولا توسط فروشنده های قالب ها به فروش می رسد . مثلا شما در سایت تم فارست قیمت یک قالب 60 دلار هست ، اما در سایت ایرانی می بینید آنرا با قیمت حدود 60 – 70 تومان به فروش می رسد این قالب را نال شده می گویند .

قالب نال وردپرس وسوسه انگیز هستند

اگر به قالبی برای سایت وردپرس خود علاقه مند هستید ، اما بودجه محدودی دارید ، ممکن است وسوسه شوید که نسخه نال آنرا استفاده کنید .ایده دریافت قالب پرمیموم  بصورت رایگان یا قیمت کم  می تواند بسیار جذاب باشد. با این حال ، بعید است پولی که پس انداز می کنید به اندازه خطر احتمالی وب سایت شما باشد.

ممکن است توجیه هزینه  کار سختی به نظر برسد ، اما اگر فرصتی را که برای یک قالب نال در نظر گرفته اید درک کنید ، به راحتی می توانید آن را در نظر بگیرید. به علاوه ، مزایای خرید مجوز قانونی برای یک موضوع ارزش برچسب قیمت را دارد.

در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که دقیقاً یک قالب نال  شده چیست. سپس ما به دلایل خواهیم پرداخت که چرا شما نباید ازاین گونه قالب های استفاده کنید .

مقدمه برای پوسته یا قالب نال وردپرس

قالب نال  شده نسخه هایی از قالب رسمی  هستند که از طریق وب سایت شخص ثالث توزیع می شوند. به طور معمول ، تم های خنثی شده رایگان هستند یا با قیمتی شدیداً کاهش یافته به فروش می رسند. کد این مضامین تغییر کرده است تا کاربران بتوانند بدون مجوز به ویژگی های برتر دسترسی پیدا کنند.

قسمت هایی از کد طرح قالب  توسط حق چاپ محفوظ است و شما برای استفاده قانونی از موضوع نیاز به مجوز دارید. در این موارد ، ممکن است برای توسعه دهندگان یک طرح زمینه اقدام قانونی علیه توزیع کننده یا کاربران انجام شود.

حتی اگر هرگونه تبعات قانونی بالقوه را کنار بگذارید ، باز هم استفاده از قالب های نال غیر اخلاقی و اشتباه هست .

از قالب های رایگان استفاده کنید .

قالب های رایگان در واقع قالب هایی هستند که ناشر آن امکان استفاده و تغییرات قالب را رایگان و استفاده آنرا برای عموم آزاد کرده است . این قالب ها را می توانید در وب سایت رسمی وردپرس مشاهده کنید و برای استفاده می توانید آنها را دانلود و نصب کنید .

قالب های رایگان و با ارزش را می توانید در وب سایت رسمی وردپرس مشاهده و انتخاب کنید .

لینک فهرست قالب های وردپرس در سایت رسمی وردپرس : https://wordpress.org/themes

قالب های رایگان تحت نظارت خود وردپرس عرضه می گردند و وردپرس نظارت های حرفه ای و سخت گیرانه ای بر این قالب ها دارد . آنها نباید وب سایت شما را نا امن کنند و ناظران وردپرس آنرا از بابت امنیت کاملا چک می کنند و بعد از اطمینان از سلامت و نداشتن خطرات احتمالی آن قالب را توزیع می کنند .

به نظر من قالب های رایگان که می توان توسط آنها وب سایت های بسیار حرفه ای طراحی کرد کم نیستند . اما طراح سایت باید بتواند تغییرات لازم را در این قالب ها ایجاد کند . طراح سایتی که یک خط کد نویسی هم تا به حال انجام نداده و فقط نصب و سفارشی سازی و درج محتوای یک قالب را یاد گرفته چطور طراح سایتی هست ؟

قالب رایگان و یا پرمیموم را از ناشر معتبر تهیه کنید .

ما مقاله کاملی را در مورد امنیت قالب منتشر کرده ایم می توانید آنرا مطالعه کنید . لینک مقاله امنیت پوسته وردپرس

یکی از مواردی که شما باید برای امنیت وردپرس و قالب خود در نظر داشته باشید امنیت قالب است . بد نیست شما از قالب و ظاهر زیبایی استفاده کنید اما بهای آن نباید به خطر انداختن امنتی سایت شما باشد .

چه از قالب رایگان یا پرمیموم و غیر رایگان می خواهید استفاده کنید ، مطمئن شوید که از ناشر معتبری آنرا تهیه می کنید . وب سایت رسمی وردپرس مطمئن ترین ناشر قالب های وردپرس است . اگر قالب خود را از جای نامطمئن تهیه می کنید احتمال وجود فایل های مخرب بسیار زیاد است .

از بی خبری مشتریان سوء استفاده می شود

برخی  طراحان  سایت از بی  اطلاعی مشتری خود سوء استفاده می کنند و از یک قالب نال شده استفاده می کند . یا برخی سایت ها از بی اطلاعای مشتری سوء استفاده می کنند و قالب های نال شده را بفروش می رسانند . مشتری بی خبر هم فکر می کند که پول قالب را پرداخت کرده است و می تواند از آن قالب با خیال راحت استفاده کند . کسی هم معترض نیست و نظارتی هم بر اینگونه سوء استفاده گران نیست .

توصیه ما این است که از طراح سایت حرفه ای استفاده کنید . طراح حرفه ای سایت وابسته به قالب حتی خود وردپرس نیست و اوست که طراحی می کند . وردپرس ، قالب و افزونه ها تنها ابزار هستند .

قالب های نال شده ریسک بالائی دارند

یک نسخه از نال شده قالب  می تواند خطرات امنیتی قابل توجهی را ایجاد کند ، زیرا نمی دانید چه موارد دیگری در این کد وجود دارد. بدافزار می تواند وجود داشته باشد ، که ممکن است ارائه دهندگان پوسته را قادر به دسترسی به وب سایت شما کنند.

هنگامی که یک هکر به سایت شما نفوذ کرد ، ممکن است بک لینک به وب سایت خود اضافه کند.

نوع بدافزار موجود در ابزارهای نال  شده اغلب قادر به انتشار در سایر پرونده ها هستند. حتی ممکن است بتواند خود را تبدیل کند. این بدان معناست که حتی اگر پوسته  را حذف نصب کنید ، ممکن است همه کد های مشکل ساز را حذف نشوند.

به طور خلاصه ، خطرات امنیتی گسترده و پرهزینه ای وجود دارد که باید به اندازه کافی برای هشدار دادن قالب های نال  شده به تنهایی کافی باشد.

یک قالب نال  می تواند اطلاعات کاربری سایت شما را فاش کند

برخی از کدهای مخرب که به طور بالقوه در نسخه نال شده جود دارد ، می توانند اطلاعات خصوصی سایت شما را در اختیار  هکرها قرار دهند. این اطلاعات می تواند شامل آدرس های ایمیل و رمزهای عبور هر کسی باشد که برای استفاده از سایت شما ثبت نام کرده است.

در این بین ، سایت شما به احتمال زیاد به عملکرد عادی خود ادامه خواهد داد. بنابراین ، ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه شوید که اشتباهی رخ داده است.

در صورت داشتن فروشگاه تجارت الکترونیک یا سایت عضویت ، این نوع نقض می تواند خصوصاً آسیب رسان باشد ، زیرا اطلاعات در معرض اطلاعات می تواند شامل اطلاعات پرداخت مشتریان شما باشد. هنگامی که سایت شما از این قبیل نشت داده را تجربه کرده است ، جلب اعتماد مشتریان بسیار دشوار است.

 

قالب نال می تواند بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما اثر منفی بگذارد

اگر به رتبه بندی مناسب سئو رسیده اید. یک نسخه نال شده ممکن است پیوندهای هرزنامه ، پنجره های بازشو یا هدایت مجدد خطرناک را به سایت شما اضافه کند.

حتی اگر متوجه این پیوندهای مخرب یا هدایت مجدد نشوید ، احتمالاً ربات ها یا خزنده های موتور جستجو متوجه خواهند شد. محتوای شما می تواند در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) جریمه شود و یا حتی کاملاً از بین برود. بازسازی رتبه بندی شما به طور بالقوه می تواند ماه ها سخت کار کند.

این مقاله بازتاب تجربیات من هست . من به صورت جدی این مورد را ندیده ام . حتی دیدم که بعضی وب سایت ها با قالب نال شده سئو خوبی هم دارند . اما گزارشات وب سایت های معتبر این تجربه شخصی ما را تایید نمی کند .

عدم دسترسی پشتیبانی ناشر قالب

شما برای پشتیبانی و رفع مشکلات هسته ، قالب ، افزونه ها همیشه فردی را می توانید پیدا کنید که به شما خدمات بدهد . اما با استفاده از قالب نال شده از خدمات ناشر آن محروم هستید . گاهی آن قالب مشکلی دارد . مخصوصا در سایت های فارسی ممکن است حتی به مشکل جدی برخورد کنید . چون بخش راست چین و فارسی توسط آنها معمولا تست و رفع اشکال نمی شود .

در این صورت راهی جز کنار آمدن با آن مشکل یا صرف هزینه بالا  برای رفع آن ندارید .

بخشی از هزینه ای که هنگام خرید مجوز برای یک موضوع پرداخت می کنید پشتیبانی مستقیم و حرفه ای از طرف توسعه دهنده است. این کمک ممکن است به صورت ایمیل ، گفتگوی زنده یا حتی مشاوره تلفنی باشد.

قالب های نال و مشکل به روز رسانی خودکارقالب

تم ها و افزونه های وردپرس معمولاً به طور منظم به روز می شوند. اگر برنامه نویسان اشکالات یا آسیب پذیری های یک موضوع را کشف کنند ، برای این مشکلات وصله دریافت نخواهید کرد مگر اینکه هزینه مجوز را پرداخت کرده باشید.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که وردپرس نیز به روز می شود. معمولاً توسعه دهندگان قالب برای اطمینان از سازگاری محصولاتشان با آخرین نسخه وردپرس ، وصله هایی را منتشر می کنند. بدون این به روزرسانی ها ، ممکن است که تم پوسته شما به سرعت منسوخ شود .

حتی اگر بتوانید به این به روزرسانی ها دسترسی پیدا کنید ، آنها را به طور خودکار همانند یک دارنده مجوز دریافت نخواهید کرد. نه تنها باید از هر به روزرسانی که منتشر می شود مطلع باشید ، بلکه باید آخرین نسخه را به صورت دستی نصب کنید که این کار می تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد.

 

قالب نال و عدم دستری به ویژگی های جدید قالب

علاوه بر رفع اشکالات ، توسعه دهندگان اغلب ویژگی های جدیدی را برای مضامین خود ارائه می دهند. بدون یک نسخه قانونی از طرح زمینه ، ممکن است از ویژگی های جدید منتشر شده آگاهی نداشته باشید. اگر حتی بتوانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید ، دسترسی آسانی به آنها نخواهید داشت.
ویژگی های جدید اغلب قابلیت هایی را ایجاد می کنند که می توانند تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان شما ایجاد کنند یا سایت شما را بهتر جلوه دهند. اگر این به روزرسانی ها را از دست بدهید ، ممکن است سایت شما قدیمی و غیرقابل اعتماد به نظر برسد.

برنامه نویس قادر به ادامه / بهبود تم  (یا پلاگین) نخواهد بود

بسیاری از خلاقیت ها ، مهارت ها و زمان صرف ایجاد قالب  می شود و هر کپی دزدیده شده روی خط اصلی توسعه دهنده تأثیر می گذارد. تم های غیر رایگان با پشتیبانی ، به روزرسانی مکرر و جدیدترین ویژگی ها ارائه می شوند که ساخت همه آنها هزینه بر است.

وقتی توسعه دهندگان بابت زحمت و سختی خود حقوق دریافت نمی کنند ، انگیزه کمتری برای ادامه نوآوری و خلق محصولات عالی دارند. اگر واقعاً توانایی پرداخت یک تم غیر رایگان را ندارید ، گزینه های دیگری برای بارگیری یک قالب نال  وجود دارد. بسیاری از اوقات ، خواهید دید که نسخه رایگان با مجموعه ای از طراحی و ویژگی های مشابه در دسترس است.

 

قالب نال  ارزش خطر را ندارد

اگرچه به نظر می رسد استفاده از نسخه نال شده  یک روش هوشمند برای صرفه جویی در هزینه باشد ، اما به نظر می رسد در طولانی مدت نتیجه خوبی نداشته باشد. علاوه بر مزایایی که با اجتناب از هزینه صدور مجوز از دست می دهید ، احتمالاً وقت زیادی را برای تلاش برای حل مشکلات خود هدر خواهید داد.

استفاده از یک تم یا پلاگین نال  شده خطر زیادی را به همراه دارد. با وارد کردن کد مخرب ممکن است به امنیت سایت خود آسیب برسانید. بدون دسترسی به موقع به به روزرسانی ها و رفع اشکال های لازم ، ممکن است متوجه شوید که وب سایت شما هدفی وسوسه انگیز برای هکرهایی است که به دنبال بهره برداری از نقاط ضعف هستند.

اگر بودجه کافی دارید ، می توانید نسخه رایگان را  نصب کنید.

مرجع خرید قالب های غیر رایگان و پریمیوم وردپرس وب سایت تم فارست است .

لینک وب سایت تم فارست : https://themeforest.net

در این زمینه با طراح خود مشورت کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید