تاثیر اطلاعات WHO IS بر سئو سایت

تاثیر نمایش عمومی WHO IS بر سئو سایت . آیا این یکی از فاکتورهای سئو است ؟
ما در این مقاله در این مورد بررسی می کنیم

اطلاعات WHOIS چیست؟

هر ساله هزاران سازمان ، مشاغل و افراد موجودیت آنلاین خود را به صورت وب سایت ، پروفایل رسانه های اجتماعی و غیره ایجاد می کنند. برای ایجاد یک وب سایت ، اولین قدم ثبت دامنه شما است: هنگام ثبت دامنه ، هر فرد مجبور است منحصر به فرد خود را ارائه دهد و اطلاعات شخصی مانند نام ، شماره تماس ، آدرس و غیره. این اطلاعات به عنوان اطلاعات داده WHOIS نامیده می شود. ثبت کننده شما از شما می خواهد که تمام اطلاعات شخصی مورد نیاز را تحت ICANN پر کنید.

 

اطلاعات هویز و تاثیر آن بر سئو سایت
اطلاعات هویز و تاثیر آن بر سئو سایت

ICANN یا آیکان

The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN)

آیکان سازمان نیمه دولتی است, هدف های این شرکت ثبات در عملکرد اینترنت و توسعه سیاست‌های اهداف از پیش تعریف شده در سطح پایین به بالا است. در سند تأسیس این شرکت 35 هدف در نظر گرفته شده که بعضی از آنها به شکل تخصصی و فنی و برخی دیگر به گونه ای, رفتاری برای سازماندهی می باشد.
مدیریت و بررسی مسایل فنی DNS در سطح جهانی اینترنت بر دوش آیکان است تا بدین سبب آدرس دریافتی کاربران صحیح باشد. در این راه، نظارت و سرپرستی بر توزیع مشخص‌کننده‌های فنی و نمایندگی برای نام دامنه‌های مرتبه بالا (از قبیل com .net. و غیره) انجام می‌گیرد.
دیگر موارد مورد توجه کاربران اینترنت همچون امور مالی، محتوای اینترنت، spam و محافظت از داده‌ها خارج از محدوده مأموریت، حیطه وظایف آیکان است.

چگونه داده های WHOIS را بررسی کنیم؟

ابزارهای زیادی در دسترس است که به شما امکان می دهد اطلاعات یک دامنه خاص را بدست آورید.

برخی از این ابزار عبارت هستند از :

http://whois.domaintools.com/

https://who.is/
https://www.whois.net/
https://whois.icann.org/en

هنگام ثبت نام و وارد کردن اطلاعات شخصی خود ، شما می توانید داده های WHOIS خود را بصورت عمومی یا خصوصی نگه دارید.

اگر از وب سایت های فوق برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به یک دامنه استفاده کرده اید ، ممکن است متوجه شده باشید که این اطلاعات اطلاعات شخصی (مانند شماره تماس و آدرس) را که برای هر کسی که به دنبال آن دامنه است ، در اختیار شما قرار می دهد ، فراهم می کند.

بنابر این ، منطقی است که س questionال کنیم ، آیا داده های WHOIS را عمومی نگه داریم یا خصوصی.

آیا باید داده های WHOIS را خصوصی نگه داریم یا عمومی؟

تقریباً همه توانایی دسترسی به اینترنت را دارند و هرکسی می تواند به آدرس ، شماره تماس و آدرس ایمیل شما دسترسی داشته باشد. این شما هستید که می خواهید اطلاعات شخصی خود را عمومی یا خصوصی نگه دارید. اگر خواستار خواستگاری ناخواسته از غریبه ها ، بازاریاب های تلفنی نیستید و نگران حریم خصوصی خود هستید و نمی خواهید اطلاعات خود را فاش کنید ، می توانید آنها را خصوصی کنید. اما وقتی می خواهید از دامنه خود محافظت بیشتری کنید ، باید هزینه اضافی را بابت هزینه ثبت نام بپردازید. قیمت محافظت از حریم خصوصی ممکن است بسته به ثبت کننده دامنه شما متفاوت باشد. حتی بعضی از فروشنده های دامنه آنرا برای شما به صورت مجانی انجام می دهند .

 

آیا حریم خصوصی دامنه WHOIS در ارائه SEO تأثیر دارد؟

خصوصی یا عمومی نگه داشتن اطلاعات WHOIS برای Google اهمیتی ندارد. خصوصی نگه داشتن آن تأثیر مستقیمی بر رتبه شما نخواهد داشت. Google خود یک ثبت کننده است و می تواند به اطلاعات دامنه هر وب سایت دسترسی پیدا کند.

یک سناریو را تصور کنید که در آن فردی 30-40 وب سایت تحت نام خود ثبت نام کرده و تمام داده های WHOIS وی خصوصی است به علاوه اینکه آنها به مجموعه دامنه های خاصی لینک می شوند؟ وضعیت غیرواقعی است اما ممکن است. Google  می تواند وب سایت را مجازات کند. داشتن 2 یا 3 دامنه با حریم خصوصی WHOIS در آن مهم نیست.

خصوصی یا عمومی نگه داشتن اطلاعات WHOIS شما کاملاً به مالک وب سایت بستگی دارد ، این بر SEO شما تأثیر نمی گذارد.

نظری که در بالا گفته شد ، نظر یکی از سایت های معتبر می باشد .

من در سایت MOZ موردی که تاکید کرده باشد اطلاعات WHOIS می تواند بر سئو تاثیر بگذارد مشاهده نکردم . فقط سئوالی در این مورد که دیگران جواب و تجربه های افراد را می توان در این مورد مطالعه کرد .

خود گوگل به راحتی می تواند تمام اطلاعات دامنه را از راه های مختلف کسب کند و نیازی به هویز ندارد . اما اعلام کرده این کمی مشکوک است .

برخی اعلام کردند که اطلاعات هویز می تواند در جستجوهای محلی تاثیر بگذارید . مثلا اگر اطلاعات هویز  و آدرس ثبت کنند و مالک سایت مربوط به ایران باشد . خوب آن دامنه  و سایت در ایران بالاتر نمایش داده می شود .

 

تجربه شخصی : من توصیه می کنم اگر منعی ندارد و سیاست کاری شما را ملزم به خصوصی کردن اطلاعاتتان نمی کند . اطلاعات خود را به صورت عمومی نشر بدهید .

توصیه دیگر ما خواندن مقاله با لینک زیر است .

https://www.icann.org/news/announcement-2018-05-17-en

دیدگاهتان را بنویسید