سئو چیست ؟

سئو جیست ؟
سئو سایت چیست ؟ سئو بهترین روش برای افزایش ترافیک است . افزایش بازدی باعث می تواند درآمد شما را افزایش

سئو SEO مخفف search engine optimization  به معنای “بهینه سازی موتور جستجو” است. به زبان ساده ، سئو به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش ترافیک از طریق جستجوهای مرتبط  در موتورهای جستجو است. هرچه صفحات وب سایت شما در نتایج جستجو بیشتر و بهتر دیده شوند ، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی بیشتر است.

فهرست مطالب

جستجوی ارگانیک

عبارتی که بسیار استفاده می شود جستجوی ارگانیک است . جستجوی ارگانیک چه معنایی دارد ؟ وقتی شما با سئو کردن سایت خود در صدر نتایج و یا صفحه اول قرار می گیرید به صورت کاملا طبیعی ورودی هایی را از موتور جستجو دریافت می کنید. به این ورودی های طبیعی نتایج واقعی یا ورودی ارگانیک گفته می شود. پس فهرست اصلی موتورهای جستجو که شامل تبلیغات نمی شود را جستجوی ارگانیک می گویند .

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی و اسکن  صفحات در وب از ربات ها یا خزنده ها  استفاده می کنند ، از سایت به سایت دیگر می روند ، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری می کنند و آنها را در فهرست قرار می دهند.

در مرحله بعدی ، الگوریتم ها صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنند . جمع آوری و رتبه بندی  تعیین می کنند ترتیب صفحات  در نتایج جستجو برای یک پرسش مشخص چگونه باشد.
کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی سئو و بهینه سازی سایت  هستند .

سرعت لود صفحه ، امنیت سایت ، قابلیت خزنده بودن و سازگاری با موبایل از فاکتورهای مهم سایت هستند. قابلیت خزنده بودن بدین معنی است که این ربات ها و خزنده ها به راحتی سایت شما را بیابند و به راحتی صفحات شما را یافته ، درک کرده و اطلاعات آنرا جمع آوری کنند .

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط طراحی شده اند و تجربه جستجوی کارآمد را در اختیار کاربران قرار می دهند. بهینه سازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به صفحات شما در رتبه بندی بالاتر نتایج جستجو کمک کند.
برخلاف تبلیغات جستجوی پولی ( مانند تبلیغات کلیکی گوگل )  ، برای گرفتن رتبه بندی جستجوی ارگانیک بالاتر ، رایگان است  .

چرا سئو مهم است ؟

سئو یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون جستجو را انجام می دهند ، غالباً با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات.  بیشتر دیده شدن و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو می تواند تأثیر اساسی در نتیجه کار داشته باشد.
سئو باعث افزایش ترافیک هدفمند به یک سایت می شود . با افزایش بازدید امکان فروش بیشتر و کسب درآمد افزایش می یابد . پس سئو عاملی برای افزایش درآمد و کسب سود بیشتر در اینترنت است .
با این حال ، نتایج جستجو طی چند سال گذشته در حال تکامل بوده است تا به کاربران پاسخ مستقیم و اطلاعات بیشتری بدهد که احتمال دارد کاربران را به جای هدایت آنها به وب سایت های دیگر ، در صفحه نتایج نگه دارد.

چگونه سئو سایت خود را بهبود ببخشیم ؟

طراحی یک سایت هر چقدر هم آن سایت جذاب باشد بدون ترافیک هیچ بازدهی ندارد .مدیران سایت برای سئو سایت خود سرمایه گذاری می کنند . برای سئو سایت خود دو راه عمده وجود . استفاده و همکاری با  سئو کار حرفه ای و آموزش سئو  ( جهت  نظارت بر سئو وب سایت)  دو راهکار اساسی هستند . برای موفقیت این دو راهکار را با هم استفاده  نمائید .

هزینه سئو

هزینه سئو نسبت به بسیاری از راه های بازاریابی بسیار مناسب  است . با توجه به بازخورد سئو سایت باید به چشم یک سرمایه گذاری مفید به آن نگاه کرد .هزینه سئو نسبت به کلمات کلیدی ، ترافیک و رقابت موجود در جستجوی کلمات کلیدی برآورد می شود .

زمان سئو و بهینه سازی سایت

سئو کاری زمان بر می باشد .انجام سئو سایت  نقطه پایان ندارد شما دایم باید برای بهبود سئو سایت ، بر سایت خود نظارت و برنامه داشته باشید .معمولا از زمان شروع سئو سایت تا حدود 3 ماه شما نتایج بهبود را می توانید مشاهده کنید . البته این بدین معنی نیست که شما در 3 ماه سئو سایت خود را انجام داده اید .

سئو استراتژی زمان دار

مطابق با راهنمای شرکت گوگل، هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند رتبه خاص یا زمان خاصی را برای کلمه کلیدی مشخص به شما تضمین نماید و شرایط رتبه بندی گوگل در اختیار افراد و شرکت های فعال در حوزه سئو نیست. اما ما با توجه به تجربه و استفاده از ابزار سئو سایت و تحلیل رقبا حدود زمانی خاصی را برای هر پروژه در نظر می گیریم .

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ  قسمت مهمی از تجارت شما است.  چشم انداز بازاریابی مدرن باعث می شود تا سئو SEO به این هیولای بزرگ تبدیل شود. در مورد سوالات در ذهن دارید . حتما آنرا در این صفحه می یابید . اگر سئوالات خودتان را دارید در بخش نظرات اعلام کنید تا پاسخ های آنها را دریافت کنید .

سوالات متداول سئو سایت

 

پرسش های متداول سئو

ما در این بخش سعی می کنیم که پرسش هایی که در مورد سئو وجود دارد را مطرح و به آنها پاسخ بگوئیم . مطالعه این بخش می تواند جنب های مهمی در مورد سئو سایت را برای شما روشن می کند .

سئو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سوالات فراوانی در این مورد وجود دارد .

سوالات اولیه سئو سایت

SEO مخفف چه عبارتی است ؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است

سئو چیست ؟

سئو یا SEO  مخفف عبارت  Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است . سئو باعث افزایش ترافیک سایت می شود . سئو مجموعه ای اقدامات داخل و خارج از سایت می باشد .

آیا سئو SEO مرده است ؟

خیر. سئو SEO بسیار زنده و خوب است و تا زمانی که اینترنت زنده باشد نیز ادامه خواهد داشت. با این حال ، سو.  SEO به طور مداوم در حال پیشرفت و تغییر است ، بنابراین استراتژی هایی که قبلاً کار می کردند ممکن است “مرده” باشند ، اما بیشتر دیده شدن سئو  در وب هرگز از مد نمی افتد!

چرا سئو مهم است ؟

سئو باعث می شود جایگاه شما در جستجوی گوگل برجسته باشد . توسط سئو شما می توانید آما ر بازدید مشتریان بالقو به سایت خود را افزایش دهید . افزایش بازدید در کنار تکنیک های دیگر دیجیتال مارکتینگ فروش و سود شما را افزایش می دهد . شما از راه های دیگر نیز می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

مثلا از طریق ایمیل مارکتینگ و صفحات اجتماعی . اما سئو در صدر آنها قرار دارد . شما هم از طریق سئو سایت و هم از طریق تبلیغات کلیکی می تواند در صفحه جستجوی گوگل باشد . تبلیغات کلیکی هزینه بالائی دارد .

آیا الان گوگل سایت من را شناخته است ؟

کافی است در گوگل جستجو کنید . نام مجموعه خود را به فارسی تایپ کنید . اگر سایت شما را در فهرست بیاورد سایت شما را شناخته است .

راه دیگر آن اضافه کردن عبارت زیر در ابتدای دامنه سایت هست .

site:

مثلا:

site:web-bartar.ir

نتیجه این جستجو نشان می دهد که سایت شما شناخته شده است یا خیر .

آیا برای کارم به SEO احتیاج دارم؟

آیا شما به آن نیاز دارید؟ خوب ، سئو می تواند یکی از مطمئن ترین و مقرون به صرفه ترین روش های جذب مشتری برای تجارت شما باشد. همین که شما در نتایج جسجو وجود داشته باشید برند معتبری هستید . هیچ تجارتی نیست که به سئو نیاز نداشته باشد . اما آیا همه جزء 10 نفر اول جستجوی گوگل خواهند شد . آن به سئو بهتر و فاکتورهای سئو نیاز دارد . البته سئو همیشه بر مبنای رقابت است . اگر شما کاری پر رقابت دارید سئو سایت شما سخت تر است .

آیا خودم باید سایت خود را سئو کنم .

نه ، مجبور نیستید بهترین کار همکاری با یک سئو کار حرفه ای است ، به دنبال آن بروید! سئو کاری تخصصی است و بهترین بهره  را افراد با تجربه با دانش کافی می برند . شما اگر وقت آزاد دارید می توانید با دیدن دوره های آنلاین سئو را آموزش ببینید و این خیلی خوب است . شما می توانید بر کار سئو کار خود نظارت داشته باشید . اگر مطالبی برای سایت تهیه می کنید اصول اولیه سئو را داخل آن مراعات کنید .

آیا لازم است شخصی را استخدام کنم؟

معمولا بهترین بهره را شرکت هایی که خدمات سئو ارائه می نمایند را می توانند برای شما داشته باشند . این مجموعه های با هزینه مناسب تری نیز این کار را برای شما انجام می دهند . سئو کاری کم هزینه نیست و متخصصین این صنعت معمولا درآمد بالائی دارند پس استخدام تمام وقت یک سئو کار می تواند گران باشد .

پس شما سه گزینه دارید یا خودتان سئو را انجام بدهید یا فردی را استخدام کنید یا از همکاری یک گروه و شرکت این خدمات را درخواست کنید . بهترین گزینه و مقرونه به صرفه ترین همکاری با یک شرکت سئو کار است .

انواع سئو کدام است

ما به طور مفصل در این مورد توضیح خواهیم داد اما به صورت خلاصه ما سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه داریم . سئو On-page و Off-page .

4 ستون سئو چیست؟

سئو SEO در صفحه: هر آنچه در صفحه سایت شما است
سئو خارج از صفحه: همه موارد پشت صحنه (لینک دهی، صفحات اجتماعی ، تبلیغات اینترنتی  ، HTML و غیره)
محتوا: پست های وبلاگ ، بررسی محصولات و غیره
سئو فنی Technical SEO

سئو در صفحه on-page SEO چیست؟

همانطور که از نامش پیداست ، سئو داخل صفحه SEO On-page با همه موارد صفحه شما سروکار دارد. این به معنی محتوای شما ، تنظیمات مربوط به عنوان ، متا  کلمات کلیدی ، تصاویر ، فیلم و غیره است.

سئو خارج از صفحه off-page SEO  چیست ؟

سئو خارج از صفحه مربوط به همه مواردی است که در سایت شما دیده نمی شود: نقشه های سایت ، بک لینک ، ساختار سایت ، سرعت و امنیت سایت و غیره به اشتراک گذاری یا نوشتن در مورد مطالب خود.

سئو فنی technical SEO  چیست؟

سئو فنی با SEO در صفحه کار می کند. در حالی که SEO در صفحه با مطالب ، تصاویر و فیلم های شما سروکار دارد ، سئو  SEO فنی با متا دیتا  سرو کار دارد.

ممیزی فنی technical audit  چیست ؟

یک نظارت  فنی وب سایت شما را بررسی می کند تا ببینید آیا از نظر میزبانی ، ساختار ، سرعت ، امنیت و پیوندها به سایت شما آسیب می رساند (یا به همین دلیل ما پیوندها را نمی خریم).

چگونه رتبه بندی تحت تأثیر ترافیک قرار می گیرد

هنگام صحبت از سئو SEO ، شما واقعاً در مورد دو موضوع اصلی صحبت می کنید: رتبه بندی و میزان بازدید. میزان بازدید به تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند و رتبه شما به عنوان موقعیت شما در صفحه نتایج جستجو است. مشخص نیست که میزان ترافیک می تواند رتبه شما را تغییر دهد اما طبق برخی مطالعات ، به نظر می رسد ارتباط بین این دو وجود داشته باشد.

ما به شخص فکر می کنیم گوگل میزان ترافیک و رفتار بازدید کننده را برای رتبه بندی سایت تحت نظر دارد . منطقی به نظر می رسد که هر چقدر سایت بازدید بیشتر و بازدید کنندگان از آن صفحه یا محتوا استقبال کنند و صفحات دیگر را هم ببینند این به اعتبار سایت می افزاید .

بهترین روش های سئو  چیست؟

در پایان این مقاله ، ما در مورد این موارد با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد ، اما در اینجا مواردی وجود دارد که مورد توافق سایت شما قرار گرفته است:

  • محتوای با کیفیت و ارزشمند – QUALITY content
  • بک لینک های ارزشمند – Backlinks
  • بهینه سازی در صفحه – On-page Optimization (بهینه سازی تصاویر و فیلم در سایت شما)
  • بهینه سازی داده های متا – Optimized meta data  (برچسب های عنوان ، توضیحات متا و غیره)
  • فنی Technical  (ساختار سایت ، ناوبری ، ارتباط متقابل و غیره)

هزینه سئو چقدر است ؟

این بر اساس موقعیت مکانی ، صنعت شما و کلمه کلیدی ای که می خواهید برای آن سایت را رتبه بندی کنید متفاوت است. کلمات کلیدی معروف در شهرهای بزرگ به بیشترین بودجه نیاز دارند. یک آژانس سئو  SEO که در کار خود تبحر دارد ، از چندین ابزار برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده می کند.

هزینه یا سرمایه گذاری

میزان تخصیص بودجه برای سئو سایت امری مهم است . سئو یک سرمایه گذاری عاقلانه است . مدیران موفق برای سئو و دیجیتال مارکتینگ هزینه می کنند . اگر می خواهید درآمد بیشتری دارید باید روی سئو سایت کار کرد . اما این حس که هم هزینه مقرون به صرف باشد و هم کار سئو در بهترین حالت انجام شود گاهی با شکست مواجه می شود .

متاسفانه فهرست جستجو به برندهای معتبر و شرکت های بزرگ تخصیص داده شده است و البته استثنا هم وجود دارد . علت آن هم به خاطر نوع ذهنیت شرکت های بزرگ و کوچک در صرف هزینه سئو است . خلاصه مطلب برای سئو با تفکر و عاقلانه پیش بروید اما سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید .

سئو سایت طی چه زمانی جواب می دهد ؟

سئو سایت قطعاً یک استراتژی بلند مدت است. الگوریتم های جستجو شده توسط گوگل و بینگ هوشمندتر می شوند. دیگر هیچ راهی آسان برای “بازی در سیستم” وجود ندارد. تمام آنچه گفته شد ، سرعت مشاهده نتایج به عوامل زیادی بستگی دارد: کلمات کلیدی که سعی می کنید برای آنها رتبه بندی کنید ، بازاری که در آن هستید ، چند بار لینک می کنید ، SEO و غیره نیاز به حوصله دارد ، اما ارزش صبر را دارد.

صبر مقدس است

سختی سئو مربوط به صبر و حوصله مخصوصا اول کار است . شما در ماههای اول روی مطالب و سئو خود کار می کنید اما خبری نیست . بازدید شما بالا نمی رود و زنگ خورتان بیشتر نمی شود . اما این خیلی طبیعی است . سئو زمان بر است ، اما اگر پشتکار داشته باشید جواب می گیرید .

البته باید نظارت داشته باشید که راهی که می رود درست است و البته آن هم ساده است . اگر راه را درست می روید و میدانید که راهی که می روید درست است، صبر داشته باشید .

چگونه می توانم سئو سایت را آموزش ببینم ؟

در اینترنت منابع آموزشی ویدئویی یا مقالات مفید فراوانی یافت می کنید . می توانید از بخش آموزش ما برای آموزش خود استفاده کنید .

لینک آموزش سایت در وب برتر : آموزش سئو

PPC مخفف چه عبارتی است؟

PPC مخفف چه عبارت Pay Per Click است .

تبلیغات کلیکی PPC چیست ؟

تا کنون ما در مورد سئو SEO صحبت کرده ایم. سئو SEO ترافیک ارگانیک را به سمت سایت شما سوق می دهد که هزینه ای  ندارد. تبلیغات کلیکی PPC تبلیغاتی است  که توسط Google ارائه شده است و در آن می توانید تبلیغات خود ، محصولات یا خدمتتان را برای حضور در صفحه اول گوگل تبلیغ کنید .

آیا تبلیغات کلیکی PPC به سئو  SEO من کمک می کند

تبلیغات کلیکی گوگل بر سئو و رتبه بندی سایت شما تاثیری ندارد . این اعتقادی است که بسیاری دارند اما به هر حال افزایش بازدید از سایت برای بهبود سایت شما تاثیر غیر مستفیم دارد . راه های افزایش ترافیک سایت می تواند ( گفتیم می تواند نه حتما ) تاثیر دارد .
تبلیغات کلیکی گوگل PPC می تواند برای یافتن و آزمایش کلمات کلیدی جدید مفید باشد ، اما صرف پول دادن به گوگل Google برای ارتقا. رتبه بندی جستجوی شما کافی نیست.

کدام یک بهتر است: سئو SEO یا  تبلیغات کلیکی PPC

سئو SEO و تبلیغات کلیکی PPC دو روی سکه بازاریابی دیجیتال هستند. در حالی که سئو SEO ارگانیک  و غیره پولی است ، PPC ترافیک پولی است. سئو نتایج خوبی به شما می دهد اما رسیدن به آنجا ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. در حالی که با PPC می توانید کمی سریعتر نتیجه بگیرید. همچنین می توانید PPC را در صورت لزوم روشن و خاموش کنید ، که به تحقیق و آزمایش کلمات کلیدی کمک می کند.

ویژگی های سئو سایت

سئو سایت استراتژی زمان بر و دائم است . شما با تلاش ، صبر و حوصله می توانید جایگاه مناسبی در جستجوی گوگل داشته باشید . سئو می تواند اعتبار برند شما را افزایش داهد . سئو می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و باعث افزاش فروش شما شود . پس حتما برای سئو و بهینه سازی سایت خود اهمیت قائل شده و برای آن تلاش کنید .

ویژگی تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی راهی مناسب برای نتیجه گیری فوری است . می خواهید فروش بیشتری داشته باشید و عجله هم دارید خوب تبلیغات کلیکی گوگل یکی از بهترین راه های تبلیغات اینترنتی است .

راه های دیگری نیز برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد که آن هم تبلیغات در سایت های پر بازدید می باشد.  معمولا هزینه تبلیغ در سایت های آگهی نامه یا سایت های پر بازدید می تواند مناسب تر باشد .

پس از تمام راه های دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید ، به برندی معتبر تبدیل شوید و ترافیک سایتتان را بالا ببرید و فروش و درآمد خود را افزایش دهید . این یک استراتژی  روشن است دیجیتال مارکتینگ و راه های آن متفاوت است .

آیا شبکه های  اجتماعی بر سئو SEO تأثیر می گذارد

بله ! شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای تقویت محتوای شما و گسترش دامنه دسترسی به سایت شما است. نیازی به گفتن نیست که تعامل با محتوای شما اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. برای گسترش ترافیک و سئو بهتر در صفحات اجتماعی حضوری فعال داشته باشید .

آیا سرمایه گذاری بر سئو سایت عاقلانه است

سئو سایت و هزینه بابت آن بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل از تصمیمات مهم است . بله بهترین سرمایه گذاری برای کسب و کار شما دیجیتال مارکتینگ و بهترین راه برای آن سئو سایت است . ما می دانیم سئو سایت استراتژی زمان بر است . سرمایه گذاری برای سئو سایت سرمایه گذاری بلند مدت است ، اگر توقع دارید در مدت کوتاهی از آن جواب بگیرید یا به دنبال راهی با بازدهی چند ماه هستید یا می خواهید برای یک فصل خاص برنامه ریزی کنید سئو نمی تواند راهی دم دست باشد .

ابتدا باید بر روی چه قسمتهایی از سئو SEO تمرکز کنم؟

صحبت با یک متخصص جستجوگرها مکانی عالی برای شروع در اینجا است. به طور کلی ، اگر اعتبار سایت شما زیر 40 است ، شما باید بر افزایش اقتدار تمرکز کنید. اگر Authority سایت شما بالاتر از 70 است ، پس باید روی افزایش ارتباط focus on increasing relevancy تمرکز کنید.

“Website authority” چیست؟

“Website authority” یک مفهوم سئو  SEO است که به “قدرت” یک دامنه مشخص اشاره دارد.

برخی از افراد این “مرجع دامنه” را می خوانند ، که نباید با معیار Domain Authority (DA) از Moz اشتباه گرفته شود. هنگامی که ما در مورد اقتدار دامنه صحبت می کنیم ، در مورد یک مفهوم کلی SEO صحبت می کنیم که مترادف با “اقتدار وب سایت” است.

نام رتبه بندی دامنه. در مقیاس صفر تا صد اجرا می شود. هرچه درجه دامنه (DR) یک وب سایت بالاتر باشد ، از قدرت و اعتبار بالاتری برخوردار است.

نمره قابل قبول برای Domain Rating  یا authority چقدر است ؟

به طور کلی ، هرچه “اقتدار” دامنه شما بالاتر باشد ، بهتر است.

اما مهم این است که درباره دامنه رتبه بندی مطلق قضاوت نکنید. دلیل این امر این است که Domain Rating طبق تعریف یک معیار نسبی است. نمی توان گفت که دامنه رتبه بندی 30 خوب است ، یا 50 ، یا 60 ، یا 70. همه نسبی است.

در اینجا یک قانون کلی وجود دارد: رتبه بندی دامنه (اقتدار) شما اگر بالاتر یا قابل مقایسه با سایت های مشابه باشد ، خوب است.

authority سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید .

چگونه authority سایت خود را چک کنم ؟

شما می توانید از ابزار سئو استفاده کنید . از طریق لینک سایت زیر و استفاده از ابزار رایگان آن برای تست authority  خود استفاده کنید .

https://ahrefs.com/website-authority-checker

 

چگونه رتبه دامنه خود را بهبود بخشیم (به عنوان مثال ، امتیاز “اقتدار”)

دریافت بک لینک از وب سایت های منحصر به فرد (ارجاع دامنه ها) تنها راه بهبود نمره رتبه بندی دامنه (اقتدار) وب سایت شما است.

اما بهبود “اقتدار” سایت شما هرگز نباید هدف اصلی شما باشد.

در عوض باید بر روی به دست آوردن بک لینک از صفحات قدرتمند سایت های معتبر در صنعت خود به صفحه هایی که می خواهید در Google رتبه بندی کنید تمرکز کنید. این به این دلیل است که بین تعداد دامنه های ارجاع به یک صفحه و میزان ترافیک ارگانیک آن ارتباط مشخص وجود دارد.

آیا صنایع یا کسب و کاری وجود دارد که به سئو SEO احتیاج نداشته باشند؟

نه. هر کسب و کاری می تواند از یک استراتژی مناسب SEO بهره مند شود. حتی اگر صاحب مشاغل محلی هستید ، می توانید از یک استراتژی محلی برای سئو SEO بهره مند شوید. مطمئناً ، ممکن است مشاغل خارج از آن بدون آن وجود داشته باشند . اما با استفاده نکردن از اینترنت فرصت بزرگی را از دست می دهند.

SEO چقدر طول می کشد؟

سئو یک استراتژی بلند مدت است. اگرچه ممکن است امروز نتایج را مشاهده نکنید ، اما هر تغییراتی که در وب سایت ، کلمات کلیدی و غیره ایجاد می کنید می تواند نتایج بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. اگر به SEO به موقع  توجه مناسب داشته باشید  ، در نهایت می تواند بزرگترین منبع ترافیک سایت  شما باشد.

سئو چگونه تکامل یافته است

Google  در مورد اسپم و تکنیک های کلاه سیاه SEO سایت ها را مجازات می کند . امروزه با فاصله گرفتن از رایانه های رومیزی ، بیشتر بر دستگاه های موبایل تأکید شده است. سرعت ، امنیت ، محتوا باید بتواند استاندارد باشد و کاربران را به سایت شما هدایت و آنها را جذب کند .

امروزه با توجه به این تغییرات سئو بیشتر یک نیاز است تا یک گزینه.

نقشه راه سئو شما چگونه باید باشد

هر سایت و صنعت متفاوت است. تهیه یک نقشه راه مناسب برای جستجوگرها مستلزم بررسی  سایت شما و سپس تهیه یک برنامه  برای اجرا ، اندازه گیری و حصول نتیجه  است.

برخی از مهمترین به روزرسانیهای SEO چیست؟

Google دائماً در حال به روزرسانی است. ما در این باره اخبار به روزی را ارائه می نمائیم . اما اصول سئو تغییر نمی کند و آنها تاکید بر محتوای مناسب ، اصول فنی ، افزایش ترافیک ، بالا رفتن CTR ، کاهش نرخ پرش ، افزازش نرخ تبدیل است . شما باید با توجه به رشد جستجوهای گوشی هوشمند برنامه های خود را متناسب با نیاز جستجوهای گوشی های همراه هماهنگ کنید. سرعت و امنیت سایت و تجربه کاربری از اصول اساسی است که باید همیشه مد نظر داشته باشید .

 

چرا نمی توانم فقط تبلیغات بخرم و از SEO صرف نظر کنم؟

تبلیغات و سئو دو می تواند بسیار مفید باشد و هر کدام فواید و سختی های خودشان دارد . اگر استراتژی کوتاه مدتی مد نظر داشته باشید خوب می توانید از سئو صرف نظر کنید . اما اگر می خواهید برند معتبری باشد و کسب و کاری دارید که شغل امروز و فردای شما ست به سئو نیاز دارید و نمی توانید از آن صرف نظر کنید .

شما می توانید تبلیغات بخرید ، اما فرصت های زیادی را از دست می دهید. دیگر نمی توانید SEO را فقط یک کانال بازاریابی بدانید. بیشتر به این فکر کنید که چندین استراتژی برای دیده شدن بیشتر پیام جستجو در اینترنت استفاده می شود.

چگونه در مورد سئو گزارشگیری کنیم ؟

از آنجا که سئو یک استراتژی بلند مدت است ، معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را ردیابی کنید. ابزارهای اهرمی مانند Google Analytics ، SEM Rush ، Google Search Console و Google My Business در اینجا مفید هستند. Google Analytics بیشترین مقدار داده را خواهد داشت . اگر فقط SEO را برای سایت کسب و کار خود انجام می دهید باید به اندازه کافی خوب باشند. اگر سئوکار حرفه ای هست باید به گزارشات حرفه ای تر و بیشتری نیاز داشته باشید .

 

فردا ، هفته آینده ، ماه آینده سئو چه کاری می تواند برای من انجام دهد

سئو یک استراتژی طولانی مدت است ، بنابراین ممکن است شما بلافاصله نتیجه سئو را نبینید اما سئو همیشه به سایر کانال های بازاریابی شما کمک می کند. SEO ممکن است متفاوت از PPC باشد ، اما اگر به درستی پیگیری شود ، باز هم تغییراتی را که ایجاد می کنید نتایج قابل اندازه گیری خواهید دید.

 

آیا برای انجام سئو  SEO نیاز به دانش کد نویسی دارم ؟

در بسیار از موارد می توانید به دانش کد نویسی سئو سایت خود را پیش ببرید . می توانید محتوای مناسبی برای سایت خود تهیه کنید و یا اقدامات مناسب دیگر را به کار ببندید .

مثلا در وردپرس شما می توانید برای بهبود سایت خود از افزونه های سئو استفاده کنید . استفاده از این افزونه های نیاز به کد نویسی ندارد .

سئو حرفه ای و نیاز به دانش کد نویسی

اما اگر شما یک سئو کار حرفه ای هست یا می خواهید سئو حرفه ای داشته باشید نیاز به دانش کد نویسی دارید . گاهی لازم است شما در قالب یا فایل HTML خود کد هایی را اضافه کنید .گاهی لازم از شما در فایل های CSS, JAVASCRIPT دستکاریهایی داشته باشید . یا حتی گاهی لازم است برای بهبود نیاز به دستکاری فایل های PHP خود داشته باشید .
برای سئو حرفه ای شما باید بتوانید بر کد ها و تگ های اچ تی ام ال سایت خود نظارت داشته باشید . سئو فنی در بیشتر مواقع نیاز به دانش کد نویسی دارد

 

چه اهدافی را برای سئو در نظر بگیریم

What’s a good goal to set for SEO

علاوه بر اینکه به فکر بیشترین بازدید از سایت باشیم . بیشتر به دریافت بیشترین کیفیت ترافیک نیز مهم است . ترافیک غیر مرتبط خیلی مسئله مهمی نیست . سئو باید بتواند درآمد سایت و فروش را افزایش دهد و این از طریق ترافیک هدفمند امکان پذیر است .

داخل سایت باید به فکر آن باشیم که سایت جذابتی بصری و محتوایی مناسب برای ترغیب به خرید را ایجاد کند .

چگونه متوجه شویم  که سئو مربوط به سایتمان جواب می دهد ؟

اگر سئو SEO شما به درستی کار کند ، شروع به دیدن موقعیت خود در گوگل Google برای یک کلمه کلیدی خاص می شوید. همچنین باید شروع به دیدن “کلیک ها” و “نمایش ها” بیشتر در صفحات وب خود می شوید. Google Analytics یا یک افزونه وب سایت SEO مانند Yoast می تواند به شما در نظارت بر این امر کمک کند. همچنین ، اگر با آژانس کار می کنید ، باید گزارشی برای مرور هر چند وقت یکبار دریافت کنید که معیارهای شما را تجزیه کند.

اما باید توجه کنید که ممکن است شما راه درستی را پیش گرفتید و سئو شما خوب کار می کند اما فعلا نیتجه ملموسی را نمی بینید . این در اوایل کار طبیعی است باید حوصله داشته باشید . گوگل برای اینکه سایت و صفحات آنرا شناسائی کند و در نتایج جستجو خود آنها را فهرست کند زمان لازم دارد .

آنچه در سئو جستجو می شود

SEO با حجم ترافیک ، کیفیت ترافیک و نتایج ارگانیک سروکار دارد. نتایج ارگانیک بر اساس تلاش های شما برای جستجوگرها ، به طور طبیعی در Google نشان داده می شوند ، در مقایسه با نتایج PPC که میزان تبلیغات پولی دارند.

 

موتور جستجو چگونه کار می کند؟

وقتی در نوار جستجوی Google تایپ می کنید  ، موتورهای جستجو خزنده ها را برای جمع آوری تمام اطلاعاتی که می توانند در مورد جستجوی شما جستجو کنند ، ارسال می کنند.

این خزنده تمام این اطلاعات را در یک فهرست به موتور جستجو بازمی گرداند ، سپس از طریق الگوریتمی اجرا می شود که سعی می کند تمام این داده های اینترنت را با جستجوی اصلی شما مطابقت دهد.

کدام مسائل سئو بیشتر مهم است؟

این ها چیزهایی هستند که اگر به درستی انجام دهید در سئو سایت موفق خواهید شد

  • سایت خود را مسدود نکنید
  • بازدید کننده وب سایت را سردرگم نکنید
  • گوگل را از منابع crawling در سایت خود مسدود نکنید و یا عناصر ویژه‌ ای را در صفحه خود ترسیم نکنید.
  • طراحی ریسپانسیو بر روی موبایل و دسکتاپ داشته باشید
  • محلی باشید که به مشتری هدف خود مراجعه کنید.
  • سایت خود را در کنسول جستجو مانند ابزارهای گوگل سرچ کنید
  • عبارت کلید واژه خود را حداقل یک‌بار در عنوان صفحه قرار دهید
  • عبارت کلید واژه خود را حداقل یک بار در محتوای اصلی صفحه قرار دهید
  • از پر کردن محتوای کلید واژه‌های کلیدی خود داری کنید
  • شرح meta description بهینه ایجاد کنید
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای اصلی صفحه با کیفیت بالا و توسط یک متخصص حرفه ای نوشته شده است. اگر محتوای شما به طور ارگانیک به اشتراک گذاشته نشود ممکن است یک مشکل کیفی محتوا داشته باشید.
  • اطمینان حاصل کنید کلمات کلیدی که می خواهید برای آن ها رتبه بندی کنید در سایت شما وجود دارد. کیفیت رقابت برای این رتبه بندی ها مشخص می کند که شما چقدر به تلاش نیاز دارید.
  • از کلمات مترادف و مشترک در صفحه خود استفاده کنید
  • اضافه کردن ارزش به صفحات با تصاویر ، ویدئو ، جداول
  • بهینه سازی برای افزایش رضایت کاربر (به عنوان مثال افزایش زمان حضور در صفحه یا سایت)
  • بروز رسانی محتویات مهم در سایت چند بار در سال
  • اصلاح کردن محتویات قدیمی سایت
  • از انتشار صفحات ضعیف خودداری کنید
  • تاریخ تغییر صفحه یا انتشار مطلب قرار گیرد
  • محتوای اصلی را فدای صفحات نا مربوط و تبلیغات نکنید
  • پیوند به مطالب مرتبط در سایت خود با متن مفید
  • از یک اسکرول ساده در سایت خود استفاده کنید
  • ایجاد صفحات با توصیه‌های W۳C در مورد HTML ، H۱، متن و غیره
  • ایجاد صفحات برای برآورده کردن بهترین شیوه ها و توجه به چیزی که بازدیدکنندگان وب سایت را اذیت می کند.
  • ایجاد صفحاتی که در آن محتوای اصلی صفحه اولویت داده می شود و تبلیغات آزار دهنده را حذف می کند ( به خصوص در تلفن همراه )
  • تهیه وب سایتی که توصیه‌های فنی گوگل را انجام می‌دهد.
  • اطمینان از لود سریع صفحات وب بر روی موبایل و دسکتاپ
  • اگر می‌توانید عبارت کلیدواژه را در نشانی اینترنتی کوتاهی بگنجانید
  • استفاده از عبارت کلیدواژه در انکر تکست داخلی که به این صفحه اشاره دارد (حداقل یکبار)
  • استفاده درست از تگ هدینگ
  • اطمینان حاصل کنید محتوای اصلی تمام صفحات سایت
  • دارای کیفیت بالا هستند.
  • اطمینان حاصل کنید که شیوه‌ های قدیمی SEO از سایت حذف شده اند
  • از اجرای روش‌های قدیمی SEO در کمپین های جدید اجتناب کنید
  • disavow کردن بک لینک های بی کیفیت
  • ارائه روشن از مالکیت دامنه وب سایت ، کپی‌ رایت و اطلاعات تماس در سایت
  • زمانی که به اندازه کافی خوب کار کردید، محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی اصلی به اشتراک بگذارید.
  • گرفتن بک لینک از وب سایت‌های معتبر
  • نظارت بر هر گونه تولید محتوا توسط کاربر در سایت شما، به این دلیل که به عنوان بخشی از محتوای سایت خودتان در نظر گرفته می‌شود.
  • توجه به مسائل امنیت سایت مثلا https

دیدگاهتان را بنویسید